Monthly Archives: mars 2016

Fler tips för att träna när du är upptagen

Arbeta med hjärtat i din styrketräning.
Ett bra sätt att kombinera styrka och konditionsträning är att hålla din puls upp mellan repititionerna. Detta håller din kardiovaskulära uppe och kan effektivisera din träning. Så krossa några intervaller på en hjärtmaskin eller ta några minuter för att hoppa rep eller gör vad som helst som får ditt hjärta att pumpa mellan övningar.

Du kan gå på ett träningspasss för struktur och tidsgränser.Hopprepsträning
Klasserna kan också ha en plats i din hektisk vecka. De ger dig struktur, de ger dig en tid, du vet när det är över och du inte slösa tid på gymme. Oavsett om du är på spinning eller gillar kickboxningklasser är gruppträning roligt och effektiv. Bara att gå och vara redo att träna!

När du reser eller inte kan göra det till gymmet.
Om du inte kan göra det på gymmet eller gå på ett pass allt är inte förlorat! Spendera lite tid med kroppsvikt eller investera i några enkla och portabla utrustningar. Själv är jag ett fan av hopprep som jag använde i mina militära dagar.Nu smartrep som visar dina hopp och räknar ut allt med hjälp av LED-lampor. Hoppa rep är bra för att förbättra koordinationen och får upp din puls snabbt. Jag gillar också reseträning eftersom det inte är bra att tappa fokus när man är på en resa. Jag är också ett fan av motståndsband som är lätt och enkelt att packa in i en resväska om du är på språng.

Fitness – en investering.
Nyckeln till att göra tid för ett träningspass när du är vansinnigt upptagen. ”Du är aldrig för upptagen för att ta hand om din egen hälsa. Du kan inte vara alltför upptagen för att investera i dig själv. Du måste göra tid ”. Lättare sagt än gjort, visst, men låt oss inse det.

Tips #1&2 för att träna när du är upptagen

Är ”ingen tid att träna” en ursäkt? Passa på att vila under tiden du är på väg till jobbet med dessa strategier-1
Att träna när du är upptagen kan vara riktigt tufft eller rent utsagt omöjligt. Men även om ditt schema är alltid smockfull betyder det inte att din träningsrutin måste stå åt sidan. Kändistränare kan relatera till detta inte bara han är galet upptagen men hans kunder har inte så mycket ledig tid heller. I grund och botten är tränarens kundlista full av en massa olika kategorier av människor som behöver sin träning för att vara effektiva och ändamålsenliga.
Här är nummer ett av sex tips om hur man faktiskt hitta tid att träna då vad man vad man skall göra så att du gör det mesta av varje minut.
1. Först bygg en motionsplan.
Detta innebär schemaläggning av din träning som ett möte eller middagsreservation och planera in denna i din långsiktiga plan. Du måste skriva fitness i din kalender. Du måste hela tiden mentalt förbereda dig på att ”nu skall jag träna”. Du måste skriva in det i din livsplan. Din hälsa påverkas av alla de val du gör och i vilken utsträckning du faktiskt tränar de gånger som du aktivt bestämt, att avstå skapar en mental och inre stress istället. Kom ihåg att en regelbunden träningsrutin kan hjälpa dig att hantera stress och skärpa dig i allt som kan hända dig på jobbet, hemma, och överallt annars.

2. kartlägg din träning innan du kommer till gymmet.
Du behöver inte vara i gymmet titta runt på vad som händer för då du slösar bort tid som du inte har. Så gå in på gymmet med en klar uppfattning om vad du ska göra. Skriv en självträning i förväg. Har du en gymapp så planera in rutinen på vad du ska göra eller registrera dig för en klass och låt instruktören göra planeringen för dig. Genom att eliminera gissningar om vad du ska göra betyder att du har mer tid och energi att faktiskt göra det.